Friday 7 December 2012

SEMESTER 3 - MINGGU PERTAMA

Well, tak banyak nak ku cerita, sedih sangat bila aku dah sampai kat UiTM Puncak Perdana ni... Terpaksa meninggalkan kampung halaman demi menuntut ilmu... Biarlah, masa tetap berjalan, pejam celik, dah pun hujung semester... Minggu ni, minggu pertama aku sebagai pelajar sem 3... Ok, boleh dikira senior la jugak aku ni...

Btw, sem ni, aku akan mengambil tujuh subjek untuk mengisi keperluan untuk kursus yang sedang aku ambil, Pengajian Filem, dalam bidang Penulisan Artistik... Untuk memenuhi kriteria sebagai pelajar UiTM, aku perlu mengambil subjek CTU(Agama) dan BEL(English)... Sem 3 adalah sem terakhir aku ambil benda2 alah ni... Benda alah tapi susah jugak... Haish! Sem ni aku cuma ada satu subjek untuk kursus fakulti iaitu Pemikiran Kreatif dan Kritikal... Sorry, dibahasamelayukan... Eh, aku ada tiga subjek untuk kursus aku iaitu Pengajian Genre, Analisis Skrip dan Pengenalan kepada Penulisan Layar... Huh... Takutnyerrrrr!!!!! Doakan aku berjaya...

Setakat ni, aku dah menghadiri empat kelas... iaitu subjek2 selain dari CTU dan BEL, lecturer takde...

Nak berpuisi sikit la...

Nilai

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Manusia tak membeli,

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Manusia tak memberi,

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Hidup tak bererti,

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Manusia tak bergaji,

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Manusia tak makan nasi,

Zaman ini,
Tanpa nilai,
Manusia tak akan berdiri,

Ke mana harus dibawa nilai?
Andai bumi sudah mati...
Ke mana kekalnya nilai?
Andai diri di dalam peti...
Peti kayu yang tak bernilai,
Nilai...

No comments:

Post a Comment