Wednesday 9 January 2013

Perform!!!!!!!!

Salam guys!!! Lama tak update blog.... Busy dengan pelajaran kot.... Ngeeee...

Wee!!! Nanti hari Sabtu 12 Januari 2013 , Araf akan berpuisi di event Pasar Boco 7 di Gravy Baby, Seksyen 13, Shah Alam anjuran lecturer atau mentor Araf iaitu Miss Wani Ardy. Dia adalah orang yang Araf sanjung kerana kekuatannya menempuh hidup ini telah menjadi kekuatan Araf. Araf pun kena kuat, tabah macam dia. Okay, Sabtu ni, pukul 2.00petang, Araf akan perform beberapa buah puisi iaitu Kanta Masa Silam, Salji Cinta di Khatulistiwa dan Teman Terbaik. Doakan Araf berjaya ye!!! Datang la jugak, support Araf, kita cakap-cakap, kita nyanyi-nyanyi.... Santai, tema event tu adalah pakaian jersi.
Jommmmmmmmm!!!!!

Antara puisi yang akan Araf baca...

Kanta Masa Silam

Berdiri,
melihat kisahku.
Di sebalik kanta-kanta masa silam.
Waktu dulu-dulu...

Aku-tersenyum melihat tawaku,
aku sebak melihat tangisku...
Mana semua pergi?
Mana semua pergi?
Kenangan, tawa, suka...
Hujan, ingatkah waktu kita berlari di dalam hujan?
Apabila hujan terhenti...
Terbiasnya pelangi, kita tangkap, masuk kotak hati...
Cantik indah pelangi itu...
Dan lakaran kata yang terlukis dari bibirmu,
Menyedarkan aku,
Betapa indahnya tulisan tangan Tuhan,
Memberikan kebaikan setelah keburukan...
Aku rindu,
Aku rindu saat kau ada,
Sumpah, aku mahu kau pegang lagi tangan aku.
Aku mahu kau suratkan apa yang tersirat.
Namun, selama ini aku cuma berjalan seorang diri di dimensi yang tidak wujud.
Semuanya terbalik sejak kau tiada.
Aku tersentak, aku tersentak kerana aku sedar.
Hidup belum habis lagi. Sedar, aku tersedar.

Kanta-kanta masa silam aku simpan,
Di dalam poket minda aku.

Thanks.

No comments:

Post a Comment